FOR OFFICIAL USE ONLY
21 March 2007

L7

0y
o,

5
0%

54

o%>

%Open Source Center Media Guide

PRC MEDIA GUIDE
March 2007
Table of Contents
Overview
-- Core Central Media
-- Other Official Media
-- Market-Based Reforms
-- Mechanisms of Control
-- Media Groups
Print Media: Key Newspapers and Magazines
Press Agencies

Television

The Internet: Key Internet Portals

This OSC product is based exclusively on the content and behavior of selected media and has not been coordinated with
other US Government components.




FOR OFFICIAL USE ONLY
21 March 2007

PRC MEDIA GUIDE

Overview

Sweeping social and economic changes triggered by more than two decades of reform in
China have led to equally sweeping changes in China's vast, state-controlled media
environment, particularly in the quantity and diversity of media sources and the
development of the Internet. The Communist Party of China (CPC) not only tolerates
much greater diversity in the media, but has strongly encouraged greater efforts to
provide media content that resonates with the lives and interests of the population.
Despite these changes, however, all pertinent information continues to be filtered through
party censors to ensure that it is consistent with official policy. The party exercises
especially tight control over the core mainstream media which deliver domestic and
international news along with politically sensitive information. These media constitute
the main vehicle for conveying the policy preferences and decisions of the central
leadership.

Core Central Media. The primary function of these media is to shape popular attitudes
and mobilize support for party priorities rather than to foster public debate or provide a
spectrum of views on public issues. The most “authoritative” information -- that is, the
information that most directly represents the policies of the CPC and government -- is
carried by China's official press agency Xinhua; the central television and radio channels,
China Central Television (CCTV) and China People's Radio; the official newspaper of
the CPC Central Committee, Renmin Ribao (People's Daily); and Jiefangjun Bao
(Liberation Army Daily) of the Central Military Commission.

Other Official Media. While these media organs constitute the core of central
mainstream media, there are many other papers, journals, and websites affiliated with
central party and government organs and mass associations which target broad segments
of the population, such as labor, rural cadres and farmers, or state economic or public
security cadres. There are also a variety of specialized central media, ranging from those
associated with ministries, such as foreign trade or public security, to those associated
with official think tanks and advisory bodies, science and technology institutes,
universities, and key party committees. Provincial and local media replicate the pattern
of the center, including: official papers, radio and television outlets, and websites of party
and government organs, as well as specialized media analogous to those at the center.
Finally, the military establishment has its own media system that is anchored by
Jiefangjun Bao and consists of newspapers of the service arms and military regions, a
variety of specialized and popular publications, and official websites. In addition, China
Central Television (CCTV)-7 carries regular programs devoted to military themes and
information. (See OSC Media Aid: PRC Television Channel CCTV-7, 13 Sep 05
CPF20050913000141).

Market-Based Reforms. Reforms introduced by the CPC in the mid-1990s to bring
China's media into line with the rest of the rapidly developing market-based economy
accelerated in 2003. The party allowed each major party organ to continue publishing

This OSC product is based exclusively on the content and behavior of selected media and has not been coordinated with 2
other US Government components.




FOR OFFICIAL USE ONLY
21 March 2007

two newspapers and one journal, but removed subsidies from all other print media.
Those party organs that could not generate sufficient revenues from advertising,
subscriptions, and street sales were compelled to stop publishing. In television, all of
which is party-owned, the longtime trend to rely heavily on advertising for the bulk of
revenue continues apace. In conjunction with these reforms, the party granted
considerably more leeway to editors and television producers to use content that satisfies
popular tastes and meets market demand while remaining within party-imposed political
limits. As a result of this party-driven commercialization of the media, the number of
papers willing to test these limits, particularly “metropolitan dailies” [dushi bao] and
special weekend editions of major papers, expanded in big cities while the popular
“evening” [wanbao] papers enriched their content and a host of specialized new papers
emerged.

In response to market requirements, the party gave the stamp of approval to a new genre
of economic papers to provide the latest economic information to China's emerging
entrepreneurial class and foreign businesses operating in China. These papers often
publish information not found in other papers or media, including political information,
and have led the effort to further liberalize media controls, especially in south China.
Major cities have also begun publishing English-language newspapers to serve the
growing foreign business community.

The commercialization effort has also spawned a number of glossy newsweeklies
patterned after US news magazines. While still controlled within party guidelines, these
newsweeklies are given leeway to cover a broader range of issues than mainstream
publications such as the long-time Xinhua general affairs magazine, Liaowang.
Liaowang launched its own spinoff newsweekly, Liaowang Dongfang Zhoukan, in 2003.
These publications are aimed at an educated urban audience, especially professional and
commercial elites. The leading magazines differ slightly in emphasis, with some focused
primarily on world and national news (e.g. Zhongguo Xinwen Zhoukan), some featuring
more social commentary (e.g. Nanfeng Chuang), and some placing more emphasis on
cultural trends, human interest, and fashion (e.g. Sanlian Shenghuo Zhoukan). The
earliest newsweeklies began publishing in the early 1990s, but the genre became
commercially viable and more popular when media reforms accelerated after 1999.

Finally, the media reforms have resulted in the establishment of three privately invested
national publications -- Caijing (Finance), Jingji Guancha Bao (Economic Observer), and
Shimin (Citizen) -- which were established by investors as commercial ventures. They
are all aimed at a high-end readership of urban professionals, new business elites, and
government leaders. Since its founding in 1997, Caijing has become China's pre-eminent
financial magazine, offering not only economic information, but analysis and policy
suggestions. In addition, Caijing has acquired a reputation for hard-hitting investigative
journalism and has run into political trouble a number of times for its exposes of official
wrongdoing. The magazine is published weekly by the politically influential and well-
funded media company, SEEC Media. The weekly economic newspaper Jingji Guancha
Bao aims for much of the same readership as Caijing. Established in 2000, with a format
and layout similar to London's Financial Times, it too has developed a reputation for

This OSC product is based exclusively on the content and behavior of selected media and has not been coordinated with 3
other US Government components.




FOR OFFICIAL USE ONLY
21 March 2007

hard-hitting social commentary along with timely economic news. With a masthead
motto of “rational and constructive,” Jingji Guancha Bao has adopted a lower-profile
than Caijing. Its license with the State Press and Publication Administration is registered
to the address of a defunct publication located in the city of Jinan in Shandong province,
but its director and chief editor are in Beijing where it is published. Shimin is a
Guangdong-based weekly magazine of current events and social commentary which
made its debut in 2005. Its editorial bias appears to support a civil-society agenda.

Although all three publications are privately-invested and often publish material avoided
by magazines and papers under the party's formal umbrella, they are, nonetheless, closely
monitored by party censors. Caijing and Jingji Guancha Bao, in particular, appear to
have high-level political connections, but all three remain subject to official censure or
punishment if they stray too far from politically-acceptable content. Like all other PRC
media, they must secure an operating license from the State Press and Publication
Administration.

Selected Statistics on the Proliferation of PRC Print Media*

Year 1978 1990 2000 2003
Newspapers 186 1444 2007 2119
Magazines 930 5751 8725 9074

Source: *PRC Statistical Yearbook (no data provided after 2004 yearbook)

Mechanisms of Control. The CPC maintains control of its media organs through a vast
propaganda apparatus that provides regular guidance, carefully monitors content, and
punishes those who stray from the official line. The Central Propaganda Department,
which heads the apparatus, is one of the five main offices of the party's Central
Committee. The department's director, a Politburo member, is responsible to a member
of the Politburo Standing Committee, whose portfolio, for the first time since the 1970s,
consists entirely of ideology and culture, which includes the media.

There is a CPC committee in each major media organ, and each committee includes a
section responsible for propaganda work. The chief editor of a media group or the
director of a newspaper is often the party committee secretary. Party members occupy
most senior editorial positions and are subject to party discipline. The directors of the
various party and government organizations responsible for media control often serve
concurrently on key media bodies, thus providing close networks of supervision that link
party and state administrative organs with media organs. For example, the party
committee secretaries of major media organs are generally members of the propaganda
department of the municipal or provincial administration in the jurisdiction they reside.
This network of supervision is particularly evident at the center of the system. The media
group chairman responsible for China's flagship state television network, CCTV, is
concurrently director of the State Council administrative body responsible for licensing
television stations and for the Ministry of Radio, Film, and Television; he is also a deputy
director of the Central Propaganda Department.

This OSC product is based exclusively on the content and behavior of selected media and has not been coordinated with 4
other US Government components.




FOR OFFICIAL USE ONLY
21 March 2007

In addition, all print media organs must receive a license from the State Press and
Publications Administration in order to publish, and all broadcast media must be licensed
by the Ministry of Radio, Film, and Television. Although both of these licensing bodies
are State Council organizations, they are directly administered by the CPC. The
consequences of violating party guidance for the media can be severe, including loss or
suspension of licenses, loss of employment, or prison terms.

Media Groups. To facilitate both political control and economic efficiency in the course
of commercializing the media, the party in 1996 began organizing newspapers and
broadcast media into “media groups” [baoye jituan] or television and radio
conglomerates. These groups centered on the flagship party daily [jiguan bao] or on the
anchor television station of the central, provincial, or municipal party organ under whose
jurisdiction they fell. The media group generally includes a variety of general dailies --
some combination of morning and evening papers, commercial or economic papers, and a
“metropolitan” paper [dushi bao] -- along with weekend editions and specialized
magazines.

The media group director is usually concurrently the director or chief editor of the anchor
newspaper and is often the group's CPC secretary. The group's chief editor has final
authority over the editorial decisions made by the individual newspapers under the
group’s control. The group's editorial function is organizationally separate from its
financial administration. Each group has a governing board which has representation
from its constituent newspapers and from its party organ's propaganda office.

Print Media
Central Newspapers

A core group of official party and government newspapers carry the party’'s message in
major issue areas and to key segments of the population. These newspapers are listed in
approximate order of their importance -- Renmin Ribao, Jiefangjun Bao, Jingji Ribao,
Nongmin Ribao, Zhongguo Qingnian Bao, Gongren Ribao, Guangming Ribao, and China
Daily. These papers are distributed primarily through internal channels to party organs
and government offices; but since 2004, Renmin Ribao, Jingji Ribao, and Guangming
Ribao have been available for sale to the public on select newsstands in Beijing. All of
them have their own web portals which contain unique information not carried in the
paper itself and which provide links to other papers and websites.

This OSC product is based exclusively on the content and behavior of selected media and has not been coordinated with 5
other US Government components.




FOR OFFICIAL USE ONLY
21 March 2007

Renmin Ribao (People's Daily)
http://www.peopledaily.com.cn

o E . Bl oy sl el et = R el e B e ey Rl e, EICE ENGLISH H76:E FRANCAIS ESPANOL FYCCHHE A3EE ¢
AL /T A AL ATV 2T ARERE » B » FHR 25

HiR 27,
BB — ‘/\-ﬁ ﬂ/ﬂ:) B zooeEEnz Bz1 A
A RBREN
HEEENE RTleE
LETEERIE CEENS LR N ERERLDE
FFELATIR FLECHE 2 W R
THEHE - HiRESEEMEE SR (FHE)
R SEiR 0 %iﬂ@%ﬁ']%ﬂ@?&“ﬁ%ﬁﬁﬁ@k
TR = T EsOE T R
Tt R ESNEERE A
- A2 HUHRF “—STEY 828

The Daily Newspaper of the CPC Central Committee

Renmin Ribao is the daily newspaper of the CPC Central Committee and the flagship
media organ of the CPC's vast media empire. It is considered the most authoritative
“mouthpiece of the party,” underscoring on its website that its “strong suit” is
“commentary, theory, and propaganda.” The most important Renmin Ribao editorials
bear the imprimatur of the Politburo Standing Committee. “Commentator articles” are
less authoritative than editorials but should be viewed as conveying the political line of
the Politburo. In addition to editorials and commentator articles, the paper carries
occasional anonymous “contributing commentator” articles by top leaders and features
theory-focused columns and pages, such as “Renmin Luntan” [People's Forum], “Sixiang
Zongheng” [Ideology From A to Z], “Guoji Luntan” [International Forum], and a
longstanding doctrinal page, “Theory.” The paper is available online through its official
website, Renmin Wang, in a print-version format, along with an archive of past issues
and links to each individual article.

While Renmin Ribao's primary focus is to cover top leaders' activities and
pronouncements and the propagation of party ideological doctrine, policies, and
decisions, the paper, like other media, has taken a number of measures in recent years to
increase its readership, including greatly expanding the number of pages, adding special
interest features, and offering more timely, relevant, and factual news reporting. The
paper devotes the first several of its 16 pages to current news, followed by pages
featuring deeper news analysis and internal regional developments. Additional sections
feature such themes as culture, education, science and technology, and even include
cartoons. Its coverage of international news and developments, while still subject to the
party's ideological strictures, is broader, deeper, and more timely than in the past. The
paper also carries a number of specialized weekly columns on economics, “democracy
and law,” human interest topics, and entertainment, as well as weekly pages on current
core propaganda themes such as “party building” or “creating a new socialist
countryside.”

This OSC product is based exclusively on the content and behavior of selected media and has not been coordinated with 6
other US Government components.




FOR OFFICIAL USE ONLY
21 March 2007

Renmin Ribao publishes an overseas edition tailored to overseas Chinese, Renmin Ribao
Haiwan Ban, and issues regional supplements for East and South China -- Renmin Ribao
Huadong Xinwen and Renmin Ribao Huanan Xinwen -- edited in Shanghai and
Guangzhou, respectively. It also sponsors a number of market-oriented mass circulation
and specialized newspapers and magazines. These include a daily metropolitan paper,
Jinghua Shibao [The Beijing Times], targeted at the Beijing region; a nationalistic daily,
Huangiu Shibao, which claims to be “China's most authoritative newspaper for
international news”; a metropolitan daily published in Nanjing for Yangzi valley readers,
Jiangnan Shibao; a paper of international finance published in Shanghai, Guoji Jinrong
Bao; a paper for stock market news, Zhengquan Shibao; a magazine of ideological and
theoretical commentary, Renmin Luntan; a professional journalism magazine, Xinwen
Zhanxian; and a variety of general interest publications featuring stories on health,
fashion, entertainment, and pop culture, including “Qiche Bao,” a magazine geared
toward China's emerging automobile sub-culture.

Renmin Ribao maintains 38 bureaus in China and 32 abroad and has a circulation of 3
million, including distribution to over 100 countries and regions. In a bid to boost the
paper's image among the public, party leaders in 2004 directed that it be sold on select
newsstands in Beijing, but it is distributed primarily through internal channels. Itis
transmitted by satellite to 33 stations throughout China for simultaneous printing and
distribution. The paper, its website, and affiliated publications are supported by more
than 100 subsidiary organizations that manage its finances, advertising, publishing,
circulation, and other administrative functions.

For a description of the Renmin Ribao portal, see “Internet” section below.

Renmin Ribao Haiwai Ban (People's Daily Overseas Edition)
http://www.peopledaily.com.cn/haiwai/home.html

Renmin Ribao's overseas edition is targeted at Chinese living abroad, whether PRC
citizens or not, especially those in the United States and Europe. There are some
differences in content between this edition and the domestic version since the former is
designed to appeal to overseas Chinese interests and tailors the party's propaganda
message to this audience. The paper is described on Renmin Ribao's website as “China’s
most authoritative and comprehensive Chinese newspaper for foreign audiences.”

Renmin Ribao WWW-Text in English
http://english.peopledaily.com.cn

Renmin Ribao's English-language version appears only in an online edition. It carries
some translations from the vernacular version as well as some unique material geared to
the party's propaganda message for English-speaking audiences, primarily the United
States. The English-language version is much smaller than the vernacular version.

This OSC product is based exclusively on the content and behavior of selected media and has not been coordinated with 7
other US Government components.




FOR OFFICIAL USE ONLY
21 March 2007

Jiefangjun Bao (Liberation Army Daily)
http://www.chinamil.com.cn

The daily newspaper of the Central Military Commission (CMC) of the People's
Liberation Army (PLA), Jiefangjun Bao, reports on a wide range of military affairs. It is
the most authoritative media organ in the PLA, the military equivalent of the CPC
Central Committee daily Renmin Ribao. As the official paper of the CMC, its editorials
and commentator articles represent the views of the military's top leadership.

Jiefangjun Bao carries a diverse selection of military-related articles and news reports,
including policy pronouncements, political and ideological commentary, and a wide
variety of professional and technical military issues and events. It also features analysis
of global geopolitical developments, including US foreign and defense policy and stories
on international current events. The paper's website carries original content not available
in the print version.

While Jiefangjun Bao's content has become increasingly diverse in recent years, the 50th
anniversary of the paper's founding in January 2006 brought new changes that make it
more commercially appealing. Beginning 1 January 2006, the paper began featuring
entire pages devoted to colorful photos and stories of Chinese and world sports news,
health advice, and cultural and entertainment news. Interspersed through the pages are
Chinese and world human interest stories and photos. Although military and political
topics continue to receive extensive coverage, there are new features for a specifically
military readership, such as occasional excerpts from military region newspapers.

For a description of the Jiefangjun Bao portal, see “Internet” section below.

For details on other Chinese military media, see OSC Media Aid: Chinese Media
Offering Information on PRC Military Affairs, 28 Jul 05, CPF20050728000216.

Jiefangjun Bao WWW-Text in English

Jiefangjun Bao's English-language version, like Renmin Ribao's English-language
version, appears only in an online edition. It carries some translations from the
vernacular version as well as some unique material geared to the party's propaganda
message for English-speaking audiences, primarily the United States. The English-
language version is much smaller than the vernacular version.

Jingji Ribao (Economic Daily)
http://www.economicdaily.com.cn

Jingji Ribao is the official daily newspaper covering economic affairs run by the PRC
State Council under the leadership and supervision of the Propaganda Department of the
CPC Central Committee. Other than Renmin Ribao, Jingji Ribao is the leadership's most
authoritative voice on economic policy. Directly controlled by the premier's office, it
frequently carries interviews and articles by PRC officials. The paper, founded in

This OSC product is based exclusively on the content and behavior of selected media and has not been coordinated with 8
other US Government components.




FOR OFFICIAL USE ONLY
21 March 2007

January 1983, has 60 bureaus throughout China and 20 overseas. The Jingji Ribao media
group was established in June 1998 and includes 18 publications, two publishing houses,
an economic news website, a printing plant, and an economics and management
correspondence school.

Nongmin Ribao (Farmer's Daily)
http://www.farmer.com.cn/wlb/nmrb

Nongmin Ribao publishes investigative reporting within the limits allowed by the CPC
and is China's most authoritative daily newspaper dealing with agriculture and rural
policy issues. In the 1980's, the paper was affiliated with the highly influential Rural
Research Institute of the party Central Committee. The Rural Research Institute had
spearheaded the sweeping rural reforms of the party's then paramount leader, Deng
Xiaoping. The institute also had close ties to then-party General Secretary Zhao Ziyang.
However, when Zhao was purged in 1989, that institute was abolished, and control of the
paper was transferred to the Ministry of Agriculture to serve as China's “national,
comprehensive, central-rank newspaper to implement party and state guidance on rural
work.” Consistent with the paper's declared objective of “speaking for the peasants,” it
often plays the role of defender of peasant interests against the interests of local
officialdom and new commercial interests in the countryside.

The eight page paper maintains bureaus in all provinces and 30 countries and regions and
manages several subsidiary newspapers dealing with township enterprises, animal
husbandry, and aquaculture. According to Nongmin Ribao's website, it has also been
designated as the “authoritative media for propagating China's rural policies abroad.”

Nongmin Ribao's portal is titled “The Three Rural Issues Online” [San Nong Zai Xian]
and contains descriptions of and links to Nongmin Ribao's subsidiary papers.

Zhongguo Qingnian Bao (China Youth Daily)
http://www.cyd.com.cn

As the daily newspaper of the Communist Youth League of the CPC Central Committee,
Zhongguo Qingnian Bao publishes articles on political, economic, and social issues and
often carries surveys of youth attitudes. In an effort to retain its core readership in the
face of expanding sources of information available to Chinese youth, the party has given
the paper increasing license to broaden the range and style of its coverage. This
expansion includes periodic publication of provocative articles on sensitive political,
military, or social themes -- sometimes bordering on sensationalism -- and interviews
with high-level party or military leaders that do not appear in other mainstream media.
The paper's editors have occasionally crossed the line of party-permitted content and have
been censured or even removed. For example, the chief editor of a popular supplement
of the paper, Bingdian Weekly, was fired in late 2005, and the supplement was suspended
from January to March 2006 for running afoul of Propaganda Department censors. It is
not for sale in public newsstands.

This OSC product is based exclusively on the content and behavior of selected media and has not been coordinated with 9
other US Government components.




FOR OFFICIAL USE ONLY
21 March 2007

Gongren Ribao (Worker's Daily)
http://www.grrb.com.cn/

Gongren Ribao is the official daily of the All China Federation of Trade Unions, the
CPC's mass association for workers. The newspaper carries political commentary, news,
and commentary about workers. Its name belies its political importance, as it is
sometimes used to sound provocative political messages. It is not for sale in public
newsstands.

Guangming Ribao
http://www.gmw.cn

The CPC's primary daily newspaper for intellectuals and professionals, Guangming
Ribao, is one of two national dailies considered to be official newspapers of the CPC
Central Committee, the other being Renmin Ribao. As such, it is fully subsidized by the
party. Prior to 1949, when the CPC took power in China, it was a prominent non-
communist paper aimed at intellectuals. It has since evolved over the years to become a
major vehicle for addressing ideological issues from the party's perspective among
educated Chinese. Like Renmin Ribao, it is sold only on select newsstands in Beijing,
and is distributed primarily through internal channels to party organs and government
offices.

China Daily (English)
http://www.chinadaily.com.cn/

As China's official English-language newspaper, China Daily is an all-purpose paper
aimed at propagating the party's message to China's ever-expanding foreign community
and English-speaking overseas Chinese living in China and at providing general
information, sports, and entertainment to these audiences. Local Chinese studying
English read the paper, especially its portal, which includes an English-language
instruction section.

China Daily is often used to send political messages and signals to the United States. For
example, on the eve of the 2004 US presidential election, the paper ran an "opinion"”
piece with a harsh assessment of US China policy by a former Politburo member and
foreign minister, Qian Qichen.

In a departure from its past practice, China Daily has been unusually candid since the late
1990s publishing criticism of some government policies, noting controversial public
policy issues, or airing divergent views on these issues, presumably to buttress leadership
claims of allowing greater transparency in the media. In 2006, the paper began carrying
some material from foreign news sources, including commentator columns from foreign
newspapers. It is widely available in public newsstands.

This OSC product is based exclusively on the content and behavior of selected media and has not been coordinated with 10
other US Government components.




FOR OFFICIAL USE ONLY
21 March 2007

China Daily Hong Kong Edition (English)
http://www.chinadaily.com.cn/english/hkedition/hktop.html

As the Hong Kong edition of China'’s official English-language newspaper, the daily
carries most of the content of the Beijing edition but adds coverage tailored to Hong
Kong affairs.

Central Magazines

Qingnian Cankao (Elite Reference)
http://www.gnck.net.cn

Qingnian Cankao is a semi-weekly journal affiliated with Zhongguo Qingnian Bao, the
daily paper of the CPC Communist Youth League. The journal was established in July
1984 and provides reports and analyses on international political, military, economic, and
social developments by Chinese and foreign experts and officials, Zhongguo Qingnian
Bao correspondents and commentators, and some foreign media. The journal describes
itself on its website as the only comprehensive national weekly to provide a "window on
the world" for China'’s "elite youth,” defined as college-educated, 20-45 year-old
professionals.

Qiushi
http://www.gsjournal.com.cn

The semimonthly official journal of the CPC Central Committee, Qiushi, is primarily a
theoretical and ideological journal that elaborates the doctrinal rationale for party policies
and boosts the ideological authority of select leaders. It covers a broad array of political,
economic, cultural, scientific, and social issues, publishes the texts of important party and
government decisions, and occasionally carries articles by top leaders.

Beijing Review
wWww.bjreview.com.cn

The CPC's official general affairs weekly magazine for foreign audiences, Beijing
Review, is issued in many different languages. The magazine includes major party
documents and leadership speeches along with commentary on foreign affairs and
features on domestic developments. The magazine often publishes translations of articles
that have appeared in domestic media that are not otherwise available in English.

Press Agencies

China operates two state news agencies. One is the PRC's official news service, Xinhua,
with domestic and international casts. The other news agency, Zhongguo Xinwen She, is
targeted specifically at overseas Chinese in Hong Kong and Southeast Asia.

This OSC product is based exclusively on the content and behavior of selected media and has not been coordinated with 11
other US Government components.




FOR OFFICIAL USE ONLY
21 March 2007

Xinhua Tongxun She (New China News Agency)

Xinhua is China's official news agency and is one of the three pillars of the Chinese
Communist Party's propaganda system along with the party daily Renmin Ribao and the
official television network Chinese Central Television (CCTV). Established in 1931 in
the Chinese Communist Party's guerilla base areas, it is now the largest news-gathering
organization in China and provides virtually all international and national news carried in
PRC media. It files news in seven languages 24 hours a day (Chinese, English, French,
Spanish, Portuguese, Arabic, and Russian). Although formally under the authority of the
State Council, Xinhua is the news service of the CPC Central Committee and is managed
directly by the party's Propaganda Department, billing itself as “the eyes, ears, and
mouthpiece of the party and people.” The agency also serves as the PRC Government's
interface with foreign news organizations operating in China.

Xinhua's staff of over 7,000 makes it one of the largest news agencies in the world. In
addition to its 31 provincial bureaus, 15 branch offices, and 14 reporters stationed
nationwide, Xinhua has developed a robust international presence, managing an extensive
network of over 100 overseas news bureaus, including regional hubs in Asia, Europe, the
Middle East, the Americas, and Africa. It has some 400 news staffers in Hong Kong and
Macao alone and maintains three bureaus in the United States, including a news editing
desk in New York. It has agreements on news exchanges with news agencies or media
organizations in nearly 100 countries. Although still operating within the confines of
party-controlled strictures on content, Xinhua has increasingly adopted the operating
style, professional norms, and competitive outlook of the major international news
services, including establishing training and research centers to increase the
professionalism of its journalists.

Xinhua hosts one of China's largest Internet portals, Xinhuanet, and manages the day-to-
day operations of the PRC Government's official website (see descriptions of both
websites in the Internet section below). Xinhua also presides over a vast news,
publishing, and business conglomerate that includes China's main bookstore chain and
nearly 40 magazines and newspapers. Among the more prominent of these are the
weekly current affairs magazine, Liaowang (Outlook), and its sister newsweekly in
Shanghai, Liaowang Dongfang Zhoukan; Banyue Tan (China Comment), a magazine for
mid-level cadres; Huangiu (Globe), a glossy monthly pictorial for popular consumption;
and Zhongguo Jizhe (Chinese Journalist), a professional journal for reporters.
Newspapers include Xinhua Meiri Dianxun (Xinhua Daily Telegraph), Xinhua's news
bulletin (in English, French, Spanish, Arabic and Russian); Cankao Xiaoxi (Reference
News), which, according to Xinhua's website, is the daily with the largest circulation in
China; Jingji Cankao Bao (Economic Information Daily); Guoji Xianqu Daobao
(International Herald Leader); and two securities dailies, Zhongguo Zhengquan Bao
(China Securities) and Shanghai Zhengquan Bao (Shanghai Securities). Xinhua also
publishes Zhongguo Nianjian (The China Yearbook) in Chinese and English versions.

Xinhua has increasingly turned to commercial ventures to make up for lost revenue as its
state subsidies declined following market-based media reforms in the late 1990s. It

This OSC product is based exclusively on the content and behavior of selected media and has not been coordinated with 12
other US Government components.




FOR OFFICIAL USE ONLY
21 March 2007

established a Planning and Financial Management Bureau in 2005 to oversee its business
operations, which include a wide variety of investment, marketing, public relations,
advertising, and other affiliates. Xinhua has begun to offer business services such as
online shopping, ticket booking, and travel information through its website.

For more detailed information on Xinhua, see OSC Media Aid China's Xinhua News
Agency, 29 Jan 07, CPF20070129008001

Xinhua English

Xinhua English is China's official news service for English-language audiences. Its
routine reporting usually provides more context and background than the vernacular
counterpart for the benefit of foreign audiences; but, in general, its reports are shorter and
lack the detail found in Xinhua's domestic service. Xinhua English often, but not always,
carries the official English-language texts of important party or government documents
and leaders’ speeches.

Xinhua Asia-Pacific Service

As one of Xinhua's international casts, Xinhua Asia-Pacific Service is China's official
news service to the Asia-Pacific region. The service includes material targeted more
broadly at the Asia-Pacific region and material tailored to a Hong Kong audience, which
in the past was disseminated through Xinhua's now-defunct Hong Kong Service.

Zhongguo Xinwen She (China News Service or CNS)

Zhongguo Xinwen She is a Beijing news service targeted at overseas Chinese in Hong
Kong and Southeast Asia. At times, this news service provides more detail than Xinhua's
official domestic and international casts and sometimes carries material deemed too
provocative for the Xinhua services. Zhongguo Xinwen publishes one of the more
popular and commercially successful newsweeklies, Zhongguo Xinwen Zhoukan [China
Newsweek].

Television

China Central Television (CCTV) is the flagship network of the PRC's state-controlled
television system and has been on the leading edge of China's rapidly changing media
environment for over a decade. CCTV has led a move from single-channel, narrowly-
focused programming dominated by party propaganda to a proliferation of channels
throughout China's television system with diverse programming and news-packaging and
with viewer-friendly formats and styles modeled after those of the West. As in other
areas of China's changing media landscape, market forces have played a significant role
in transforming television. The network reaches over 90 percent of China's population.

The center and the provinces increasingly compete for television ratings and revenue.
Contributing to the competition, all provinces have satellite channels and permission

This OSC product is based exclusively on the content and behavior of selected media and has not been coordinated with 13
other US Government components.




FOR OFFICIAL USE ONLY
21 March 2007

from central authorities to broadcast in other provinces. Hong Kong television is now
available legally in China's neighboring Guangzhou city, and China's new urban elites
increasingly have access to foreign television through illegal satellite dishes or in upscale
neighborhoods with majority foreign populations where pay-for-view cable television is
now offered. To retain younger urban Chinese who increasingly get their news and other
programming from the Internet, CCTV in 2004 launched Internet TV programming and
is making aggressive efforts to develop online video services and digital pay-for-view
programming.

For a detailed listing of CCTV's various channels and programs, see OSC Media Aids
Review of CCTV News Channel, 27 Oct 06, CPF 20061026066002; CCTV Dominates
PRC Television Landscape, 3 Feb 06, CPF20060203077001; PRC Television Station
CCTV-1, 1 Feb 06, CPF20060201077001; PRC Television Channel CCTV-7, 13 Sep 05,
CPF20050913000141; PRC's International Chinese-Language Television Station CCTV-
4, 23 Jun 05, CPF20050623000208; and Guide to Beijing CCTV's ‘Legal Report,' 9 Nov
04, CPF20040911000289.

Internet

The Internet in China has expanded rapidly in recent years and is becoming a major
medium of communication for party and state leaders and for China's educated urban
population in general, particularly youth. The party began putting its mainstream
newspapers and selected central ministries online in the 1990s; and today, people can find
websites not only for all major papers and journals, television stations, central and local
government-organs, universities and think tanks, and related associations, but for a
myriad of other organizations as well. Many key organizations feature Bulletin Boards
(BBS), chat rooms, and weblogs (“blogs™), and individual citizens and semi-private
groups have their own websites and blogs.

The geometric rise in the number of Internet users and their technical skills presents a
significant challenge to the CPC's efforts to control Internet content. Chinese netizens
are increasingly using the Internet, particularly BBS, blogs, and chat rooms, to acquire
and disseminate information that the party has tried to suppress. They use the Internet as
a forum to publicly discuss sensitive issues or to air controversial views in spite of party-
imposed taboos. To counter this threat, the party blends technological savvy with
regulatory power, employing tens of thousands of censors and “Internet police” to target
those who openly challenge party authority and skirt information taboos. Phone numbers
and email addresses are provided to report violators.

Internet usage is difficult to measure, and there may be a great deal more usage than has
been captured in official statistics. According to statistics compiled by China's official
China Internet Network Information Center, there were 137 million Internet users in
China by the end of 2006. The number of users may well be 150-200 million, as these
statistics are based on polls conducted via fixed line phones rather than mobile phones,
the medium of choice for most young people. Chinese netizens spent an average of 15.9
hours per week online in 2006, far more than their US counterparts; and over 60 percent

This OSC product is based exclusively on the content and behavior of selected media and has not been coordinated with 14
other US Government components.




FOR OFFICIAL USE ONLY
21 March 2007

of them, access the Internet at home. Many recent surveys and articles in Western media
indicate that most of this time, particularly among the young, is spent on entertainment
and gaming. As of the end of 2006, there were 20 million Chinese bloggers.

Despite the rapid expansion of Internet use and the large numbers of people involved,
official statistics suggest that less than 12% of China's population is online and this user
population is concentrated in large cities and coastal provinces. Over one quarter of the
residents of Beijing and Shanghai are users, while 18 percent of coastal Guangdong and
11 percent of coastal Shandong's population are online. By contrast, only 5 percent and 4
percent, respectively, of residents in the inland provinces of Hunan and Henan use the
Internet. User demographics are changing as well, even though young people still
account for the majority of users. In 1998, 91 percent of all netizens were between the
ages of 18 and 30; but by 2004, this number had dropped to 51.3 percent, with 18.8
percent being younger than 18 and 17.8% older than 35.

Growth of Internet Use (Data from China Internet Network Information Center)

Year 1997 2003 2004 2005 2006
Users 620,000 80 million | 103 million | 111 million | 137 million
% of Pop. 6.2% 8% 8.6% 11.7 %
Growth Rate 29% 8% 18.9%
Broadband 43 million 52 million
AcCcess

Key Internet Portals

Chinese Government Portal
http://www.gov.cn

The PRC Government's portal, launched on 1 January 2006, serves as a central repository
of information on the Chinese government's policies and services. The General Office of
the State Council has overall responsibility for the website, and the official news agency
Xinhua is responsible for its operations and content.

This OSC product is based exclusively on the content and behavior of selected media and has not been coordinated with 15
other US Government components.




www.GOV.cn

FEE N
“HPER
A
(EEZE: ]
Bhil#
AR
BEaH
BEaa
BRI
Tfrahs
AR
X
il g

Ein%

EFZW ARSI
REKRRPNEW

* EBSH TR
FkERERLS. W
R

5P #P 1M 54
375 B FE Bl 56
SEAMESRIE PR,
7 3 £
g ik S
HAEM

B

 trEA RS
HE
RERELHE

- WELEREES

EE | PG | English | (65 | B

FOR OFFICIAL USE ONLY

G

| S

PEARRHNEPRARKA

The Central People's Government of the People's Republic of China

SHmE >

PEEE | SEsh | chArE | B | Sibires | ERERE | RS

 SRRARIR RS S

* AECERH BN AT

T BT RERFARER A B IR TR
 FBPEEEERERSTER AT AU e TR

23R MR | 2006-11-07)
ERENEEL RIS R RE PR R RS (2006-11-08)
T SETER RS T VT R B (2006-11-08)
T BRI E SR ER T 0BTHIREAR (2006-11-00)
© EEL: 2 el M EEAATER RS 20081108
HEERIRE BTN EER (2006-11-08)
» EFRA OS5 ARAFEEITRENEIRS BIRTEIR (2006-11-08)
+ AEETENEAEREE 10T TIMEEH T (20081108
NFE (2006-11-08)
£ 2006-11-08 )

ELER

HHTEE

HenFESE - ;%ngq@@m’:" M ch[E20106 LiG S8 E
. - . RS Lo

- FEREEBERA BRI T EE New
= hESPERiEILRIE S New

- EEREAE ROHEAONew 0 TECRRERE

- %Eﬁ-EATME‘;‘ﬁEL‘EﬁfE

= WRSE R RS EREEFM)

= 4IRS R BT sHA [ R
= TSR {THFSIINE 3B New

* PEEF R EE New
= FUNDIEHEETRI New
= FNERELLSE New

BE2AR » [EEdaat
Fei. . A BFELIR | ESERIEIIH | MR

= T N0SF R 2 M EIRA TR AL

= B L T TSR 2 (5 e hEsn

= TR T T e =l TIssER

» BEfRAT 2ELR SR ANTE

* P AR IEES LR (200 F 805D

- ESfRALTAT MBS TIHIEL

IR >
5 ek | ENAEE

= X EBEARIBRSKIT IIFERMEIE R EE
- {EFHREERE S PR ES I ENE

= {E TR P RINESA I SIS |

= R T AT R R R A ]

- ERMEEISTEE NS LSS
- EA AN AT SRR

MR | EReRs | Btk | ERRAR
= EFANAFR Ak B S0 R EHE T ER
- MEE ETLE e e TERE T P '
= L — et R DR A T B ovsR e w30 R
- PEREAFIEF RS S A E R
- Bl EattFE R igueih 2 BT
= MEE e TR TE AT BIREREER

TEm®E >
EfermiEah] | #a | T
= SOREPENELL B INR +— A R
= S Tk 5 R R SRR T SRR iE
* RSP S B NE R — SR TR T T IENE
- ZINFERRRIENA FERAITE P REE T
= EfAf T ZEH T R OmP TR T
= BLEEREHCER i A RIRER R  aiaE

wEKE >
E#h | 5] | #5 | Eih

= 11 ATHA TR E S AZERSTHEERS LB
- AR R AP FE TR R L TS 2

= 10 /318 #3EER SRR T i = F &S
= 10 A31AAEERE S A E s xS E

= RiETEE H AR RS R R E

= 10 AzeB A FERE S AEEEEATIEE S LB

ginmie >
E | Pk | e | ER | B

4
= W AhRhRlL RS | A T E 58

- 1B RSN R S E e T A

- g ER e EFRUPET 2 THES il
= o1 EPEE R E STE AT I Ame At
= PEEE S LT REE:. o0& S FHE
 HEIAREEE A LSRR 31208T

s EEEm >
= hiE | iTRUE | SEEARR | MohiEE
= chig ) EHFIEITCAE B bl HE
= fETEr i e R AR (bR T =
» B RE TR S (BT R
= BFISRFRENE GNRF R RS T
= IFEITHE RREEENE
= thip )\ EHFIERES SRR ERSETHER)

= ABEE >
RS s e ) b L
. S 200810 HET A SH HE
BRI TRIAE FEEIRALE
R R BT
EEARRE R SRR ERAT R

AR EA S AR R E
TR AR E S RBE T AR RIS

m BEFEE >

WSEHE | LK | RIEAEE

* A TERII R SR A S T TIE R
- BEFE TSRS FR BT RAT A BRI T
= STHERI T L ENE PR S eI SImF 8
= A0 Boee i SRR ETRERE TS
- #iE S TE R A RIS TR S TR
- It E TE R B BRI TR LR

BSER >
bl | | BERR | TR | BE | ST
= LSRR (SR PR s Tk
= IHRERAEITIES1TE %17 108 ST 90
= F3EEE: FRE eI 7 A RS A SRS SEIE
= DA SRR B e T A R
= $RIT RATHESI TESIRAEIARE — AT R R
* R EENERES SR WAL UL SRR

21 March 2007

2006511 AsH BHA=

TN

EEBH
Tieshzs
RS
HEEH

#HHE
iR
R
il
HET2RRD

AR

el
ii b1 | s

FiRic
fralle it
REEE
Eauibicg
frallad o 420 ¢
HRSTR SR
b2l o ol T E S

FaES
TR
i
ol

M AEA >

MZEE & AR
#HEERE R
IENEYEFF  HILAH
e | = 1

b=
HHS
ERsHTE o

EREUER
#ap
ah
REnsE MERER
AZBEF  GrabiRERER
[Ehm i
BRESE  TTIEEP
fE8r=IkSE SKFUSE
Ficki L=
ks DEE
ARIRIT wHitE
EE  BREF
#HERR TImss
Bw2E RS
EMER HER
FHRA TEHERR
itk HalkE
Honfimin &R F1RFTI
& iER S
R B I

FHEE MR
S8R ke
e
Riis: BERTELS
HER  EER
tER EER
xR 3o

HiEE PERS LS
HMAEEERETR. . >

FS Mt 2E &0
EiE it =S kB

KE
fawma
fmmEa (s

Tiri  Tihs
@ zEmEE »

This OSC product is based exclusively on the content and behavior of selected media and has not been coordinated with

other US Government components.

16




FOR OFFICIAL USE ONLY
21 March 2007

Although PRC media touted the portal as a significant step forward in PRC government
transparency when it was launched, the portal appears to contain little unique information
and carries primarily reporting and information collected from other PRC official and
government sources available through other websites and publications. According to
Xinhua, of the about 1,000 news items the portal releases each day, about 40 percent
come from Xinhua, another 40 percent from the State Council and other government
websites, another 10 percent from local government websites, and the remaining 10
percent from other central PRC media.

The more significant categories of information hosted on the portal include transcripts of
government news conferences and interviews with PRC officials; State Council
documents -- including white papers -- issued since 1991; government bulletins and
communiqués; documents released by various State Council organs and local
governments; texts of major laws and regulations; and the National Bureau of Statistics'
annual statistical communiqués from 1978-2004. The site also carries information on
China's overall plans for emergency response management, including 18 national-level
plans for handling such events as natural disasters, nuclear accidents, food safety, and
environmental problems.

The website also provides access to information on a variety of government services. In
a 1 January 2007 report, Xinhua claims that 1,100 services provided by 71 government
departments -- including civil service examination services and consumer rights
protection services -- can be accessed through the portal. One page of the portal provides
access to instructions for applying for over 60 types of administrative permits from 11
State Council ministries and departments.

Chinese Government Portal English-Language Site
http://www.gov.cn/English/

The portal has a less robust English version aimed at English-speaking audiences. It
provides English texts of a limited number of the government documents available on the
Chinese site, including translations of the State Council Information Office and Foreign
Ministry press conferences, white papers, government work reports, and a small selection
of PRC laws and regulations. It also carries Xinhua and China Daily news reports and
information on business, trade, and investment.

This OSC product is based exclusively on the content and behavior of selected media and has not been coordinated with 17
other US Government components.




FOR OFFICIAL USE ONLY
21 March 2007

@ Home | Photo Gallery  Wideo | Chinese(GB) | Chinese(Bigs)  Search Chinaview.cn

Manday, Dec. 11, 2006

Mational People's Congress
Presidency

State Council

Cerntral Miltary Commission
Supreme People's Court

Supreme People's Procuratorste

© Govt Who's Who
Central Leadership

Local Leadership

& Government Sites

I State Council - I
ILocaI Govemments vI

© A-Z Indexes

= Airports

+ Banks

Colleges & Univarsities

Development Zones

Diplormatic List

Insurance Companies

Libraries

Media

Missions Overseas

Museums

State Enterprises

» Thealres

» Travel Destinations
more

© China Factfile
+ About China

+ Agriculture

» Gulture

= Economy

= Education

= Enviranment

+ Finance/Banking

+ Industry

+ Politics:

+ Religion/Ethnic Affairs

+ BciTech

THE CENTRAL PEOPLE’S GOV,

THE PEOPLE’S REPUBLIC

China Factfile

© China Today

i's GDP to grow by 10.5 pet this year Central bank warns on risks in resl estate sector |

Premier Wen postpones
visit to Philippines

Premier WWen Jiabso has postponed an officisl vist to
the Philippines which was originally scheduled for
Dec. 13-14, Foreign Ministry spokesman Qin Gang
announced in Beijing Sundsay.

more top news

+ Daily benchmark interest rate to be issued

+ Marriage registration to be easier

+ China, EU striving to map out new pact

Chinese Premier Wen Jiabao (L)
meets with Zhang Zhansheng,
Party branch secretary of
Shilazhuang Yilkage in north
China's Shanxi Province, &t his
office in Bejing, on Mov. 30, 2006.  » Five-year program for western development
[Kinhua Photo]

+ Survey: Foreign investment favors E China
+ Workers urged to promote social harmony

» China's GDP to grow by 10.5 pct this year

more

Leaders Hi el "Hu Jintao *Wu Bangguo *Wen Jiabao * Jia @inglin

~ China and World mare
* Pakigtan, China to hold joint military drills
* China to up co-op with 3 Asian countries
* China, ASEAH sign 2 co-op documents
* Beijing to host top energy meeting

+ Government
+ Business
+ Local
* Culture
* 2008 Olympics
» Video =« ]

* China concerned about Fiji's political si

# Photo Gallery

SCIO Press Conferences

FM Press & Media Service

more

= Official Public:

State Council Gazettes

Statistical Communiques
White Papers
Wiork Reports

more

» Laws & Regulations
Constitution
NPC.gov.cn Database

Chinalawe gov cn Database

more

Aslan Games.
Doha 2006 SoihTio0s

Hu Visits

attén‘ﬂsLAI”-E

mare

~ Services for Non-Residents

-+ Travel

@ Hatel Booking
Attractions
Major Cities

-+ Business

+ It

S ES A==

mare

Irvest in China
Enterprize Registration
Trademark Application

+ China Southern Airlines' winter schedule
+ Shanghai opens direct flights to New York
+ At China launches special reward prograrm

mare

+ Shanghal opens direct Mights to New York
v 17th East China Fair 2007 Shanghai
FWelcame to ITU Telecom World 2006

mare

Leading Universities
Govt Scholarship

7 Stud\.f Wiza

-+ \Working

Hot Johs
Professional Jobs
Teaching Positions

= Bports

» Statistics

= Tourism

= Transport

v China awards 7000 overseas study
scholarship in 2006

» Shanghai Jiao Tong University seeking int!
patners

» Shanghal offers new creative jobs

» MUIST to ernploy 7 college deans worldwide

+ 2,088 foreigh expertise deals signed at CIEP

» Foreign students urged to buy health conference
insurance more
mare
+ Immigrating + Marriage

Residence Permit
S Permanent Residence
Chinese Citizenship...

Marrying a Chinese Citizen

a Embassy, Consular Services

Locsl Register Service.

-+ Adopting Children
Adoption Guide
S8 Translation Services
*’ Reception Service...

-+ Quick Info
= “isa & Customs
+ Transportation
+ Missions Abroad

= Money Matters
+ Weather in China
% Foreign Embassies

Copyright @ 2006 www.gov.cn Al Rights Reserved

AboutUs | ContactUs

Chinese Government Portal English-Language Home Page (english.gov.cn, 111December 2006)

other US Government components.

This OSC product is based exclusively on the content and behavior of selected media and has not been coordinated with 18




FOR OFFICIAL USE ONLY
21 March 2007

Websites of Key Central Media

Renmin Wang
http://www.people.com.cn

/.,f%\ﬂm S R EARNMESIEE o [T P

FIEEEETFRAEE

B -
“IZFeY %% ﬂﬁﬁ 7 T ST

RS | ST | HEIRE
HiE fRE | RIS EE RS
B & EF WRAE W | BT A | WA S % | e B RN | 6E BB ks

aE By BEL : 5 N W | TH ERBE

www.people.com.cn

cooeEE1z o1 B BEAR

AEEIR _ e R 2
SoouEfl mE: g AR o BF | || O RS
ETEEARRISING - SREA I TEORESTER0EY - aNBrresnr iKYy RNEE R a

SRR BRI RRIFERL v

n ERBIEORE FEOAE
[3EidEmsRR & 25 D] (5981 482 ESGHMRY I T fER0E & (3L LB SR ERE)] bl AR BEEAN

T | B | B | R B |5 |iss w BRI : PR RBtmnRiiT

L e S st
e e i
ERERERERL. ANEIRE IR i

C K" BB EREEF AR EAERE
 EREATUR MARERITES ART LH
- AR BTHE NS TRER CLBKS e

bLEEarie BT A SN ERE
Renmin Wang Home Page

Renmin Wang is the website of the CPC Central Committee daily Renmin Ribao. The
site, claiming to be one of the largest Chinese language news portals on the Internet, was
established in January 1997. According to its "About Us" section, Renmin Wang aims to
serve as China's "key news website™" and "voice to the world," maintaining the
"authoritativeness” of Renmin Ribao while offering greater "appeal” and "readability."”
The site attracts an average of over 4,000 visitors per million Internet users daily,
according to the internet tracking firm Alexa (www.alexa.com).

Renmin Wang carries reporting on a wide range of topics, including international and
domestic news, economics and finance, entertainment, sports, and lifestyle issues. The
site also has a section devoted to Chinese Communist Party news, leadership statements,
party history and theory, party publications, and party member forums and blogs. While
the majority of Renmin Wang's reports are repostings from mainstream media such as
Renmin Ribao, the official news agency Xinhua, and other domestic media, a separate
“Viewpoint” [guandian] section of the site regularly carries unique commentaries not
published in Renmin Ribao. Moreover, Renmin Wang and Renmin Ribao occasionally
carry different versions of the same commentary. The Renmin Wang versions are

This OSC product is based exclusively on the content and behavior of selected media and has not been coordinated with 19
other US Government components.




FOR OFFICIAL USE ONLY
21 March 2007

generally longer, including entire paragraphs omitted from the Renmin Ribao versions,
and sometimes including sensitive sentences or paragraphs dropped from Renmin Ribao.
Renmin Wang also reposts commentaries from provincial party papers. The portal
periodically creates special sections to commemorate important anniversaries or events,
such as the 70th anniversary of the Long March in 2006 and the 100th anniversary of the
birth of Deng Xiaoping in 2004.

Logos for Special Sections on Long March [left] and Déng Xiaopin_g [riht]

Renmin Wang's Qiangguo Luntan [Strong Nation Forum]

Renmin Wang set up the popular BBS, Qiangguo Luntan [Strong Nation Forum], in 1999
in response to the bombing of the PRC embassy in Yugoslavia. While Qiangguo Luntan
remains the centerpiece, the site later expanded its BBS section to form the Qiangguo
Shequ [Strong Nation Community], offering over 30 forums with unique material on
topics such as cross-Strait issues, Sino-Japanese relations, IT developments, rule of law,
anti-corruption, rural problems, party member issues, and current cultural trends. The
forums allow considerably more leeway for discussion of provocative political topics
than the site's parent newspaper, Renmin Ribao, or other mainstream party papers. The
forums frequently invite Chinese and foreign officials, academic experts, and journalists
to host live web chats; the transcripts of which are then posted on the site.

S RATA RN R I

VA7 B BFRE_

dc)u"ht | ik ﬁﬁl i%l‘-ht | ﬁﬁ.’iﬁ |

Qlangguo Shequ Masthead

In November 2006, Qiangguo Shequ received a "facelift” to make the site "livelier" and
more "interactive™ (Renmin Ribao, 7 November 2006). The site introduced the following
features: 1) a "Forum for Registered Authors" [Shiming Luntan], requiring users to
register in true name, but allowing them to post with a penname; 2) a "Debate Room*
[Bianlun Dating] in which users are invited to argue in favor or against proposals such as
using Confucianism to reform criminals and whether mine accidents are natural or man-
made disasters; and 3) a “Summary” [Wangzhai] section. The site also added a group
SMS dissemination service and a link to report misconduct on the site.

This OSC product is based exclusively on the content and behavior of selected media and has not been coordinated with 20
other US Government components.




FOR OFFICIAL USE ONLY

21 March 2007

" ' e A

~ Oumm O mnysm
T H{tHrE | FAMATR]: 10:00-22:00 | fEE:

M RERTRERET ?

HENS
SE TS —~EERE AR R R — 2 AR — L 5% ——24%, BT ES3 . 1 AT
S AR EEMER T A AL, e FiFiRR16007, HHEA R, 4
TeiER el AR A R AR S 4e00 7T,

EHER EF:0A0E - RFH:1AZE B=F:14A4% QUhEE: 327

= = —
[EFEMH] us — =i
EWER AR, S EREE EEAT, ST, AL TR AR AV FR R RIS EVE B R E S, X

Qiangguo Luntan "Debate Room"
Renmin Wang's Qiangguo Boke [Strong Nation Blogs]

On 15 February 2006, Renmin Wang officially launched Qiangguo Boke [Strong Nation
Blogs], hosting close to 300 blogs written by low level party members and government
officials, academics, journalists, and members of the general public. Some of the first
bloggers were deputies to the National People's Congress (NPC) who wrote on their
experiences during the annual "two sessions" of the NPC and Chinese People's Political
Consultative Conference in March 2006.

Foreign Language Versions of Renmin Wang

The English-language version of Renmin Wang primarily carries reports from Xinhua's
English-language feed and China's official English-language paper, China Daily,
occasionally posting reports from foreign news agencies. The site rarely publishes
original articles. Most of the unique articles are contributed by Renmin Ribao reporters
stationed in the United States or other countries. The site posts translations of some
articles -- usually international in focus -- from Renmin Ribao, the Renmin Ribao-
sponsored paper Huangiu Shibao, the Communist Youth League daily Zhongguo
Qingnian Bao, and some Hong Kong media. The articles generally appear on the English
site one to two days after their initial publication.

This OSC product is based exclusively on the content and behavior of selected media and has not been coordinated with 21
other US Government components.




FOR OFFICIAL USE ONLY

21 March 2007

» TextVersion
» RE5 Feeds
» Mewsletter

AE{\Q English

People’s Daily Online

Home Forum Photos Features Newsletter Archive About US Help Site Map

» China 24 . . . UPDATED: 11:2%, December 01, 2006

» World £ China issues requlations on Highlights

» Opinion reporting of Beijing Olympics il

» Business i . " PD Comments

- China on Fridayissued a setof

» Sci-Edu L X ; e ) b

» Culture/Life L regulatllonls on repumng gctwmes |rl1“Ch|na B Fulltexd of the nev rules

» Sports L gg;' furellggjournallst&atﬂunng the Etleulng on foreign-funded banks

mpic Games and the preparata

» Photos L1 pe"mﬁ_ preRataly ® Highlights of the action

» Most Popular L plan of the Beijing Sumtnit
Services Chin_a to co_ntirllue family B Fulltext of the Declaration
- Newslstters planing policy in long run of the Beiing Summi
- Online Community Chilna_will stick to the family ;_Jlanning B Fulltext of Hu's speech af
- China Biz Infa palicy inthe long run, accn_r;llng toa | China-Africa summit

Hews Archi conference held by the Folitical Bureau of ‘me ) e Sidh
= Mewurs Atrchdve i QIMmmUnIgUE O £ Sl

the CPC Central Committee an Thursday. Svetlana lzarmbayeva, the winner
- Feedback of "Miss Positive”, Russia's first Blenum of the 16th CPC
- Voices of Readers Central authorities consult heauty competitiuln far HIV enitral Commites
- Weather Forecast non-CPC personalities for sufferers, applies lipstick in Full text of Human Rights:
Leaders' Reports advice on economy Moscow on Movermhber 29. .»'_XII of ecord of US in 2005
_ The CPC Central Gommittee has held a E‘efsi""”rt”?” are s bef’h““f”'-

- Hu Jintao £ syrmposiurm with non-CPC personalities to thn ?_"\gng Bly, NOWEYer, ey carry
- Wi Bangguo L0 salicit their opinions and proposals on the B Yirus. Most Popular
_ Wen Jiabao b country's economic development. ;
- Tia Qinglin £ ® OPEC agrees on 50 dollars far China, India aares to push :

foryard stratedic,
: cooperative partnershin

_ Zeng Qinghong XM Fast kngt in Irag hard to untie per barrel of oil: Chavez
- Huang Ju £ The LS palicy an lrag now seems to face l IFijian a!lrriw chiefsayls to

Renmin Wang in Engiish

O T I T F T P TA

Renmin Wang also offers sites in Japanese, French, Spanish, Russian, and Arabic, but
with substantially less content than the Chinese site.

RN P
Ta3272 KoM 4020 oenail

NoMoi | O Hac | OTasie | Modows | KapTa c

» MOANKCKa
HOBOCTEH

* B KWTAE ey nocreghes o nennme 11:05 15902005 gl ="y

+ BMMPELL [ Cepepo-BocToqHAA SIUA: : e

« BPOCCHH W CHI NpoUeR He WiMeHeHua | |! ............
e BNHAKT HA CHTYAUNK B LenomM

+ SKOHOMMKA ! MoxmMcka HA HOBOCTH

« HAYKA W =T B okvAdpe B Cepepo-BocTounoR A3MK i
TOBPAZOBAHWE £ —'F‘ B TEHEHHE JEYK AHER MPONIOWNH THK *;-;-5: UL

» OBWECTBO L] | ? ol COGHTHA, WMEUIHE HITOPKYECKDE -

N | 3 3HadeHre. 3—19 aeTABpA HOBRIA

* K¥NETYPA ; Al MRV S - MIHHCTE FIROHHA CHHAZO

« criopt £ T 4 AR COBDDLAN BHIWT B KHTIA W & NognueaTbea

. OTOTANEPEA .m | ik i | B Kl?amn Kopew; 3 oxtalpa CesepHan oo

i T 1 KopeA npovasena MONETaHWE 2 OTHEHHTE
* RWTAH 3A HEREMO B XaH NPOXOLAT POpys HHKDE | AnepHOrD OpwveMA,., NOANTHE kY

W3 cTpaH WOGC «KapTHHE Ha 038006

5 CAMLIX MOMAPHLIX oS

HOBOCTER
Sa AHBAPbL-CEHTAGPL TEKYILEro K 2010 re, et CNELTEMSI
1 B Myanmoy roaa Knran dakmuyeckn HACHNTHIBATECA 18
L B vcnonbsesan 42,589 MNpA. AONN.  A3PONOPTOE B e
augrnack 100.2 MHOMHE&CTULWA Cesepo-BocTouHom Kiae 17
KUTANCKAA ApMapka %y oo Enporal ¥ A

Renmiﬁ"\/-Vang in Russian

This OSC product is based exclusively on the content and behavior of selected media and has not been coordinated with 22
other US Government components.




FOR OFFICIAL USE ONLY

21 March 2007

L Rt r

O g e ol el e

5| BEE | ENGLISH| pir Aol dsdial]
2006:10:18.100:27:18 (A 2ums s

. 85,1 (s 5l Ol e 855 uall Qi . ELH el

cadl el & i ﬁft,pygl i_d...i'._.dl e B

u.‘u.n.ﬂll u-":"}{-\':il dﬂaﬂ-‘ MI Ml

ELS g0 s

. f'“" *Pr"-—'w“ Nhljuanahwalum)llﬂ Jﬁﬂdﬂ“"
*S) .!.!#’..uL\LﬁI JMI wnlEladl I.II _k-..";l.&ﬂ.ﬁ

2006 Vil s oadbl s ELal

o 55 o g U hts Lagilignis syl ":aﬁ m L gl gdllig a gl

Jga sl fo foing 90 G g Auell et ) ) E!ﬂ-f-m

- N Gl (s : >

rlanall sldad| el ol A g | UiSlaue

L&J mlj &r&ﬁl MU“"",‘JI %ﬂl I-?‘:.-L. #—J' :-F"" i m

: 2006 Ak 5l manall call il oaida *3""5 o

; L (55 il A gall (das iy 515 RTPLLE ge

% Sl a1 dals il 8 g wlpall gl 13650 o s

Al gyl f daiia s A 0

Renmin Wang in Arabic

Xinhua Wang
http://www.xinhuanet.com
http://www.xinhua.org
http://www.news.cn

BEBRAEN seimn SHET HEBE Gr: I o B B SeREs HTa Ehe

(Engish ) (SR%B scs ) (Famwes) b3 s Fi2 E5 M WS G T fSs 0T o6 S0 5 9T SN ER OT B R H | gemiTees
(Eapmil) (Pyecavizne) (et ) I ik Wil 15 [ e s n EE E BR W TE AE A0 B8 KSR SMER | genswmsnms

www.news.cn - "SRR AR S

(R E LAk - BHTERE RS AT

= M iESF & E- FE A

www.kinhuanet.com
F12A7H ; i Bl A HE

U 7 title as Chins's gold tally reaches T6 IDF: army leaders failed in offensive against He _?¢EEHM;¢E$EME¢E¢ WED P ik o B8R o (% < EFRE
FRTI: WeEOnn - SFESER - kA - EREESE - T - PR - LR - PEREE - DEE Esy Rl B XML

= 4B 2 HMAEE Teile S BT

HREhiRE B
SUERLID A B SEER AR | PR E R R R RE I 2 S EEE | BELE

FEA DRI I T | R . ERTESEEiL )
R T BSR40
- EHRESBEHAREAS METLTA B Bl TEr “E" 1REL

BREBHERE HEFTRASATHAY wume D m e
- BRI MRS FREENEEHA? | SSFE S5 HemE Een
ERTHME SRS FEREHE? S8 | . seaaemios iE
- EMRSEEEFTRETR XML 2 BN | . eEEeEENES AR
WA ERERTEAES PREREE | - SHTELmEE 5 Agne
CAEREAETRTREY REATAEE | - ESEENEETHLEG?
. EFPTELDD HER EREHERR = BB SR HARE R T Ha i— (B ¥
EFEHHAEARE EFtsEsnTe | - BAED ERRINMERTEER CPSIE FERETAY L
- FEIEE: B ERE IHS | Sy | 0 SHERENNRS “Ras” e
e PR i - W BxEa FE
R I REE RSN F T TmrEE T |
Xinhua Wang Home Page, 7 December 2006

This OSC product is based exclusively on the content and behavior of selected media and has not been coordinated with 23
other US Government components.




FOR OFFICIAL USE ONLY
21 March 2007

Xinhua Wang is the website of China's official news service, the Xinhua News Agency,
and describes itself as "an important online media front for the party and the state.”
Established in November 1997, it assumed its current name "Xinhua Wang" in March
2000 and moved to its current primary domain (www.xinhuanet.com) in July of that year.
Xinhua Wang has its own editorial board handling online content. The site attracts
around 8,000 visitors per million Internet users daily according to the Internet tracking
firm Alexa (www.alexa.com).

A Xinhua subsidiary company, Xinhua Network Company Limited, handles the website's
business and marketing operations. The site's home page is now accessible under three
domain names listed above, but the remainder of the site's content is organized under the
primary domain.

Xinhua Wang Content Overview. In addition to a web interface for subscribers to the
news agency's services, Xinhua Wang offers a large number of news items and
commentaries for non-subscribers. This free content includes reports on domestic and
international affairs, defense news, business news, entertainment, and sports. Items
posted on Xinhua Wang rarely differ from those on the same topics released by the
Xinhua News Agency's subscription service. Aside from links to current events and
issues on its home page, Xinhua Wang divides its offerings into more than 30 regional
sections and over 50 topical sections, as well as special sections devoted to current
propaganda themes being promoted by the party -- such as the "new socialist
countryside."

Material originating with the news agency itself is augmented by content from periodicals
affiliated with Xinhua and a large number of national and local newspapers. The video
section offers video clips drawn primarily from China's official state television network,
CCTV. Xinhua Wang "updates more than 4,500 news items every day," according to an
English-language introduction on the site.

Xinhua Wang Special Sections. The site occasionally creates special sections devoted to
major party and government events such as plenary sessions of the CPC Central
Committee, annual sessions of the National People's Congress, or commemorative events
such as the 70th anniversary of the Long March in October 2006. In April-May 2005, a
special section was created for the first visit to the mainland by Taiwan politician Lien
Chan [Lian Zhan], then-chairman of Taiwan's opposition Guomindang [KMT] party.
Such sections may disappear from the home page after a period of time, but they
generally remain available on the site.

This OSC product is based exclusively on the content and behavior of selected media and has not been coordinated with 24
other US Government components.




FOR OFFICIAL USE ONLY
21 March 2007

FERER FEDL | BE | s | BRE | ME | EEs | A | 8T | 4% | BR | 0 | BE | B | BB | BB | B (B | 308 | SE | LT | EE

FRBH - WEAERE

RN F I R

wEEE B|EY> ‘

BiEATP2LS: WA{EETEh A QR 21 E R #E+HE o §§ﬂ§§

g7 | Fwpizel
prsro

S REARS S, BN AT TN E A TEL?
T BRI ESEHEH BT ERRAE S A
BASEIARATES LEEBHE | - REATAS D) M ABRRAEEDNE
Special Section on 16th CPC Central Committee's Sixth Plenum in October 2006

» BREAPREWE | REET
FREFRIB AR
= REATEE (RE) B

B | #EPL | BT | BT | #W BRI FEE | ME | Ee I FHEE [ #E | IT | 308 | iz | FIE | EiE |

Mz

sy inhuanet . com

El Ee 52 2E I i% &R i 6] X F

| 2005%4H268 — 5H3B ®WMHE kE @AE L&

HIL EhlE S2REE =BEAKE FERE 2HEFE H#he BhkiE  i5EE

EahahE > EHEEREELETAEENLEE

EFR. BRABVTEIEIAARGFRE

TEERETES4AESIEET. EHESLET . BR
ELTHAE. LS EHARTEANE. SRTRSS T ;
HHER. EHRFEEEE S . ENE . §EEAEREN Dunsis sxsine

ERRE, TEASESONTS. DS LERRS, URAR  |Tm i
TAWEE. [ FARE] Qein muikon
w_:::_;'v;:zmqﬁm
oD EEamine

Special Section on Lien Chan's visit in April-May 2005

Xinhua Wang Links to Party and Government Sites. Xinhua Wang's home page also
contains links to party and government sites such as the PRC Central Government
website (www.gov.cn), which was built by Xinhua Wang. Xinhua Wang has built and
provided support for many other government-sponsored websites, including the 2001
Shanghai APEC summit website, the Boao Forum website, and websites promoting
special industrial zones and trade events.

Xinhua Wang Forums. Xinhua Wang set up its forum section in February 2001. It
currently features more than 30 forum categories, including current affairs, international
issues, economic topics, reunification with Taiwan, and the rule of law. The forum opens

This OSC product is based exclusively on the content and behavior of selected media and has not been coordinated with 25
other US Government components.




FOR OFFICIAL USE ONLY
21 March 2007

new threads to announce upcoming interviews with government officials and to collect
questions and comments from viewers regarding the interviews. The interviews are
published on the central government website which, in turn, features links to relevant
threads on Xinhua's forums. The forum section also carries some discussions on
provocative issues such as Japan and Taiwan.

WWW news.cn

APEHN | HE ) R BEE M2 5 BR e & FE B R (B RE ek 84

= ZTHEM - FHRAR
- WAER - BRAS

Nmﬂi

woww.xinhuanet.com

NEWS AROUND TTHE WORLD

EEinz: Hlkﬁr}iz Eﬁ:ﬁr}iz MERiE $$ﬁr}iz i ERRE ERRE AFRE H R FERAS
E FERE RARE BERE SERE STASRE

wkOiEFE iR =R OIT O HE ME £E O Rn M R "L e R 28 2 & B IR &%
frEisi APE: [guest =R [ b | E EEEE & EEAE  wiER EREE
Masthead of Xinhua Forums Page, 12 December 2006

Foreign Language Versions of Xinhua Wang. The English-language version of Xinhua
Wang primarily features reports from the Xinhua News Agency's English-language
service and sometimes carries reports compiled from foreign news agencies. The video
section mostly features clips from CCTV-9, the English-language channel of CCTV. The
home page and index pages of the English version are organized under a separate domain
name, www.chinaview.cn, but the remaining English content is placed under Xinhua
Wang's primary domain www.Xinhuanet.com.

This OSC product is based exclusively on the content and behavior of selected media and has not been coordinated with 26
other US Government components.




World

Culture/Edu

Sporis

Entertainment |

Health

Specials

About China
China in Brief
NPC
Presidency
State Council
CPC

CPPCC
Economy
White Papers

Quick Vote

Howe many gold
medals do you
think China will win
at the 15th Agian
Games Doha
20067

' a over 180
C b 1204150
e 100-120

votel result |

FOR OFFICIAL USE ONLY

CHINA

VIEW

www.chinaview.cn

nese(Big5) | Spanish | French | Russian | Ara

Gov.cn  Photo Gallery  Opinion

Suicide car bombing kills 56 in Baghdad&

China urges "substantial” progress
out of six-party talks

China Tuesday called on parties concerned to
strive for "substantial' progress out of the
six-party talks scheduled to open next Monday.
China hopes parties concerned take "open,
flexible and pragmatic” attitude so as to help the
talks yield substantial progress. [Six-party talks to
resume] FULL STORY

WEUITN

TR
China wins women's
volleyball gold

Possible damage
found in Discovery

Video more

PFLP rejects new
Palestine elections'&H

WATCH

Xinhua Wang in English, 13 December 2006

Press Conference

About Us | Services O | atest News

Make Us Your Homepage

Chinese Premier Wen eases worries
over grain price hikee

"It's the duty of governments and officials at all
levels to help people with living strain," Premier
Wen said Tuesday, urging officials to wvisit such
families and help sobve their problems.

Israel will not be first to introduce
nuclear weapons@[Oimert's remarks]

Israeli Prime Minister Ehud Qlmert said
Tuesday that his country would not be the first
country to introduce nuclear weapons in the
Micidle East.

People close to Litvinenko contact in
no dangera[Ex-Russian spy dies]

Four peaple clase to a Russian contact of
former agent Alexander Litvinenko were in no
danger of radiation contamination as first
feared, said German authorities on Tuesday.

Bush to announce new Iraq strategy in
January@[Tension escalates in lraq]

U.5. President George W. Bush will not
announce his new Irag strategy until the new
wear, probahbly in January, the White House
said on Tuesday.

More Stories

- Liu Xiang retains Asiad title as Chinese gold
machine revs up@fAsian Games]

- New "Jack the Ripper™ 5 bodies found in E
Englande

+ Chile holds ceremony to bid farewell to
Pinochet’s remainsiE[Pinochet dies]

- DPRK urges W.S. to give up hostile policy
[Six-party talks to resume]

- Fatah lawmaker calls on Hamas-led gov't to
step down
-World's oldest woman dies at age 116

21 March 2007

CHINA VIEW
VIEW CHINA

,Dec. 1

Most Popular in 24 Hours

- Annan criticizes U.S. foreign policyEr

. Report key witness questioned in

Litvinenko death prohe

. Bpace shuttle Discovery docks with

15563

: Epre—ohristmas wedding far Pitt and

Jolie G2

. Btudy: Arctic basinice free by

September 2040E1

Special Reports

- Latest News

- China

- Asia

| -lran's Stance

- China's Aftitude

 -World Reactions

- Tension escalates inlrag
- lsrael launches Gaza assault
+ Internal situation in Palestine

+ Baddam Hussein's fate

Press Conference

- FM press conference on Dec 12

- FWl press conference on Dec, 7

Opinion

+ Tact, diplomacy pay off
< World needs unity, far-sighted

leadership

Xinhua Wang also features sites in Spanish, French, Russian, and Arabic, but they
contain substantially less content than the Chinese site.

This OSC product is based exclusively on the content and behavior of selected media and has not been coordinated with

other US Government components.

27




FOR OFFICIAL USE ONLY
21 March 2007

Jiefangjun Bao Website
http://www.chinamil.com.cn

PR E R £ [ B W

EHGLISH s GE RIEIRENR PEEEEEE SiEE

hIRREEE

WULIANGYE GROUP

20062 A21 H 2HI= sPEE TEEE ENNE RS ERaTE EhEs EeEE
EHEE TEE REEE ARRE SEEE NSEE WERE

As the official website of the People's Liberation Army, this portal is analogous to
Renmin Wang, the portal of the CPC Central Committee's official paper, Renmin Ribao.
It offers unique information not available in the hard copy version of the newspaper,
including news reports and commentary on world developments and strategic and
military issues. It includes links to Jiefangjun Bao-affiliated papers and other military-
related media and sites. While providing coverage of all services and regions of the PLA,
the website's content typically avoids sensitive details such as locations and names of
units.

The site also offers a series of online forums, including a BBS for enlisted soldiers,
“Enlisted Soldier Forum,” and one on general defense issues, “PLA Daily Defense
Forum.” These seem to attract postings from military enthusiasts and military personnel
seeking information on aspects of military life (http://bbs.chinamil.com.cn/forums/).

The site has a link to an English-language version, but this version offers translations of
only a small fraction of the articles in the vernacular portal and often does not include the
full text of the Chinese language articles.

This OSC product is based exclusively on the content and behavior of selected media and has not been coordinated with 28
other US Government components.




